четвъртък, 12 април 2018 г.

Вече можем да четем

  Буквите изучихме и вече
знаем с тях да пишем и четем.


С буквите отиваме далече,
с буквите се учим и растем.
С буквите започваме другарство-
най-добро другарство на света.


Те ни водят в приказното царство
на четмото и писмеността.
С буквите от днес ще ни говорят
книгите - вълшебници добри.
Буквите простор ще ни разтворят -
    ясно слънце ще ни озари.

      
     И пишехме внимателно и бавно всяко А и Б,
    малко или главно, днес от вчера по-добре.
И стихове, и приказчици чудни 
се учехме да сричаме във клас.
Затова, за нас е днеска празник светъл и голям,
че грамотни сме и много книжки ще четем.


           На високо ще застана и с усмихнато лице
           ще извикам колко мога: 
           АЗ ГРАМОТНО СЪМ ДЕТЕ!


Сбогом, миличко Букварче, мой приятелю любим!
Весело ми е макар, че трябва да се разделим!


С колко радост днес разтворих Новата читанка
И сама ми заговори, тя като другарче!
Всеки бързаше да разтвори читанката си и всеки прочете по нещо от нея...


Изучих  вече азбуката цяла -
като пъстра китка тя е нацъфтяла.
И когато искам да ми заговори,
книгата любима ще разтворя.


Служителките в библиотеката ни показаха колко много книги има. 
А ние се зарадвахме, че ще има мноооого да четем.
Обещахме, че ще пазим книгите като очите си.




Благодарихме на родителите си, 
че са до нас и ни помагат да се справяме с трудностите.


Щастливи се върнахме в класната стая, 
за да прочетем от Новата читанка 
първото стихотворение "Аз съм българче" от Иван Вазов.

ВЕЧЕ МОЖЕМ ДА ЧЕТЕМ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар